شعر


دوست دارم که در تو شعر شوم،دوست دارم تو دفترم باشی
شهریارم شوی گلت باشم،یا نه اصلا تو اخترم باشی

شهره ی شهرمان شوی در عشق،مطلع نابِ هر غزل باشی
دوستانم اگر چه بسیارند،تو ولی یار و یاورم باشی

دوستم داری و نمی گویی،دوستت دارم و نمی دانی
دوستی نه،زیاد جالب نیست،دوست دارم که همسرم باشی

خستگی را بگیرم از دنیات،دائما فکر شادیت باشم
شانه ات تکیه گاه من باشد،حس ِ گرمای بسترم باشی

شب بیایم پرستشت بکنم،نذر چشمت کنم غزل ها را
عشق اول نبودی اما کاش،عشق موعودِ آخرم باشی

سخت تر می کشم به آغوشت،عطر من میدود به تن پوشت
وقت هایی که گیج ِ تردیدم،دوست دارم تو باورم باشی

زندگی مان شکارِ فرصت هاست،لذت استفاده از لحظه
دوست دارم تو را و می خواهم،مردِ فردای بهترم باشی

مایلی شب که خسته می آیی،همه جا رد بودنم باشد؟
وااای فک(ر) کن چقدر میچسبد،توی دیوانه شوهرم باشی




شعر ازندا تیگریس



************************************************************


 

مواد لازم: کاغذ، قلم، و شاخه نبات
تمام پُست مُدرنانِ محترم صلوات

قلم به کاغذ لغزیده شد، کمی لیقه
مچاله کرد، مرکّب رسیده شد به دوات

نمی توانم وصفت کنم زنی را که-
به جای «شِکّر» می¬ریزد از لبت شکلات!

زنِ گریخته از سوره سوره¬ی انجیل!
زنِ رها شده در آیه آیه¬ی تورات!

زنی که در مانده در برابرت وزنِ
مَفاعلُن فعلاتُن مفاعلن فعلات!

زنی که مضمونِ تازه¬ی غزل¬هایم-
هر آنچه می¬کنم از خنده‌هات استنباط!

«زنِ درست نمی¬دانمت!» نمی¬دانم-
تنت مفرّحِ ذات است یا مُمدّ حیات

تو نیستی که پر از واژه می‌شود تلفن
و واژه واژه مرا حلقه می¬زنند صدات

کنار لمسِ تو من نیستم، نمی¬دانم
که دست¬هات؛ که انگشت¬هات؛ ناخن¬هات...



شعر از صالح دروند

نظرات 1 + ارسال نظر
Ali سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ http://funday.blogsky.com

سلام دوست عزیز چت روم وبلاگ من افتتاح شد هم اکنون می توانید با مراجعه به وبلاگ و کلیک بر روی لینک آن وارد چت روم شوید. (با تشکر)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد