محمد مهدی سیار - بهار



آری! هوا خوش است و غزل خیز در بهار

باریده است خنده یکریز در بهار

از باد نوبهار، حدیث است تن مپوش

باید درید جامه پرهیز در بهار

اما خدا نیاورد آن روز را که آه

گیرد دلی بهانه پاییز در بهار

بی دید و بازدید تو تبریک عید چیست؟

چندین دروغ مصلحت آمیز در بهار

با دیدنم پر از عرق شرم می شوند

گل های شادکامِ دل انگیز در بهار

می بینم ای شکوفه! که خون می شود دلت

از شاخه ی انار میاویز در بهار



م.ر.ک و ح.ن.الف


وقتی واسه مرحله اول کنکور درس می خوندم چند تا خواستگار زنگ زدن که 3-4 تاشون خیلی خوب بودن.

بعد کنکور دو تاشون زنگ زدن... و دیدیمشون! هر کدوم دو جلسه و هر دو رو با پدرها...

اولی رشتی شدید بود و دومی اصفهانی شدید...

هر دو اوضاع مالی و تحصیلی مناسبی داشتن...

رشتی دست و دل بازتر جذاب تر و گرم تر و کم سن تر و با تجربه تر بود....

اصفهانی خانواده دار تر سرد تر نسبی تر بی تجربه و بی عرضه بود...

نظرم بیشتر روی اصفهانیه است ( بماند که رشتیه بعد از دو جلسه دیگه زنگ نزد!!! نمیدونم چرا واقعا...) 

اگه ادامه پیدا کرد شاید ازش بنویسم...

درباره م.م


از روز اول ازش بدم اومد...

اعتماد بنفس

حرف مفت

پایین شهری

مغرور

عصبی

خودخواه

بی انصاف


البته اینا رو در طول زمان فهمیدم!

ازش دوری کردم!

اما مجبور بودم. تنها هم رشته ای بود که یکم حالیش بود.

بعد از اینکه کنکور رو دادیم باهام عکس انداخت... شستم خبردار شد...

فرداش هم گفت مهمونی گرفته و برای رهایی از کنکور تشریف ببریم منزلشون.

مخالفت کردم...

ده بار گفت..

بی ادبی کرد...

احترام کردم...

اصرار کرد...

انکار کردم...

هر روز بیشتر ازش بدم می اومد...

تا دیشب که زنگ زد و ازم واسه داداشش خواستگاری کرد...

منم گفتم دارم رو یه موردی فکر می کنم ( ح.ن.الف) 

دروغ نگفتم اما زمانش رو چرا...گفتم از تابستون دارم بهش فکر میکنم! در صورتی که دو جلسه دیدمش!!!

مجبور بودم که خودمو از شرش راحت کنم...


حالا واسه مرحله دوم باز هم همکلاسی هستیم...

عذابم میده...


خدایا! کمک! 



درصد

سوالای کنکور رو زدم!

چند روز بعد پاسخنامه سازمان سنجش اومد و فهمیدم که 

بد دادم!

به نسبت سادگی کنکور خیلی بی دقتی کردم و خلاصه که با اعتماد به نفس کلی غلط زدم!

درصدهای احتمالیم:


0

70

33

57

41


درصدام رو میل کردم برای مشاورمون!

گفت بد ندادی و اگه مرحله دو رو خوب بدی احتمال قبولی هست!

نمیدونم! اونم داره با سوالای پارسال تخمین میزنه نه امسال که خیلی آسون بوده...


قبل از اینکه سوالا بیاد رو سایت دو تا موسسه رفتیم و سومیش هم موسسه خودمون بود! 

با م.م رفتم!

س.ب اومد پایین و یک ساعتی وقت گذاشت برامون...

توضیح داد و بنظرم عالی اومد!


م.م گفت که درصداش خیلی خوبه و فقط میخواد بره دانشگاه تهران!

اما درصداش از من اندکی بدتر شد:


0

54

32

64

45


کلا یک پست در مورد این آدم می نویسم!


وقتی دیدم اونم خیلی خوب نداده خیالم راحت شد!گفتم همچین خبری هم نیست. همه از آسونی بد دادن!


میخوام کنکور فراگیر هم بدم...

آزاد هم مونده...

مرحله دو سراسری هم مونده...


حالا حالاها علاف این کنکورم!


راستی الف.م. هم خیلی کنکوراش رو خوب داده. فکر میکنم دانشگاه تهران یا بهشتی قبول شه....


خدایا!


هر چی خیره برام پیش بیار...من کم نذاشتم! بقیه ش با خودت...

راضی ام به رضای خدا...